1 april 2019 – Amper een jaar na de oprichting van De Pit gaat het roer om. Het politie-nieuwsplatform gaat door als kledinglijn. Mede-oprichter Ciré Aras: “Mode moet echt een ervaring zijn.”
Een drastische ommezwaai? Volgens de oprichters van De Pit is kleding een natuurlijke volgende stap “Mensen kennen ons als serieus nieuwsmedium, maar eigenlijk hielden we ons altijd al met fashion bezig”, aldus Ciré. ” Şab bijvoorbeeld (mede-oprichter Şab Amliw redactie) maakt zijn kleren al jaren zelf en ook ik loop graag in een modelletje van hem rond.”
Daarnaast liggen mode en nieuws volgens de heren dicht bij elkaar. Şab: “Beide moeten een beetje prikkelen, je figuur goed doen uitkomen en niet te gecompliceerd zijn.”
De ‘Pit No Shit’ -kledinglijn richt zich vooral op de NUP’s (New Urban Professional red.). “Beetje gender fluide, beetje twink, beetje retro. Dat werk.” Ook de gewone, witte, heteroman wordt niet vergeten. “Speciaal voor hen maken we een net iets te krap shirt, een slechtzittende spijkerbroek en lullige instappers. Die doen het eigenlijk altijd goed.”
De eerste collecties – een ‘fabulous from behind’ lingerie-lijn, een ‘outdoor unique’ serie en een ‘capsule collectie met luipaardprint’ – laten een duidelijke couturevisie zien. Şab: “Onze kledinglijn ademt echt individuality. Iedereen die zijn inner celebrity wil bevrijden, is bij ons aan het juiste adres” Ook een luchtje hoort bij de collectie. “Denk vegan meets pittig, maar dan niet tè weet je.”
De kledingstukken en parfum zijn vanaf vandaag in de grotere warenhuizen en online verkrijgbaar. De lancering in de lente is geen toeval. “Mensen associëren dit jaargetijde met nieuw, narcissen en voortplanting. Eigenlijk alles waar De Pit voor staat dus.”
Noot van de redactie: voor de fans van het nieuwsmedium, de geruchten over een overname door Fox News zijn misschien wel waar.